WIADOMOŚCI

Ferrari grozi odejściem
Ferrari grozi odejściem
Po tym jak FIA ogłosiło, że pomimo sprzeciwu zespołów przetarg na standardowe jednostki napędowe zostanie przeprowadzony Scuderia Ferrari bezzwłocznie ogłosiła oświadczenie w którym poinformowała o rozważeniu odejścia z Formuły 1.
baner_rbr_v3.jpg
"Rada Dyrektorów Ferrari SpA spotkała się dziś pod przewodnictwem Luci di Montezemolo by przebadać rezultaty trzeciego kwartału. Rada Dyrektorów przeanalizowała także proponowane zmiany regulaminów Formuły 1 w świetle globalnego kryzysu ekonomicznego."

"Podczas gdy pozostajemy oddani całym sercem potrzebnym redukcjom kosztów w Formule 1, Rada Dyrektorów Ferrari wyraziła mocne obawy odnośnie planów standaryzacji silników czując, że taki ruch mógłby zbagatelizować wszystkie powody, dla jakich Ferrari było zaangażowane w ten sport nieprzerwanie od 1950 roku, powodem czego było bazowanie na konkurencji i rozwoju technologicznym."

"Rada Dyrektorów stwierdziła, że gdyby te elementy zostały pomniejszone, ponownie rozważy wraz ze swoimi partnerami sensowność kontynuacji swojej obecności w tym sporcie."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

69 KOMENTARZY
avatar
dziarmol@biss

27.10.2008 20:14

0

no to kolejny zespół pokazuje środkowy palec Maxiowi oraz Berniemu


avatar
Speedy Jim'y

27.10.2008 20:16

0

Jeśli mam być szczerym to sadze, że miałoby to dobre strony. Mają pare dobrych kierowców ( bardzo dobrych) których lubie napewno bardziej od Hammiltona, ale odejście tak mocnych silników z GP, DAłOBY SZANSE NA POPIS KIEROWCóW SłABSZYCH JEDNOSTEK. Jednak jednak należy pamiętać, że Ferrari to legenda tego sportu.


avatar
hlaine

27.10.2008 20:17

0

nie mam jednoznacznego zdania... z jednej strony popieram Ferrari- w koncu wiele lat pracowali na to co maja teraz. z drugiej strony takia zmiana jeszcze bardziej uzewnetrzni umiejetnosci kierowcow, a nie moc samochodu- bedzie ciekawie.


avatar
Mareko

27.10.2008 20:19

0

no i maja racje, juz totalnie przeginaja z tym cięciem kosztow


avatar
skyler

27.10.2008 20:19

0

Maxiu i Bernie chyba zapomnieli że F1 to nie jest ich prywatny ogródek. Staruszkom się trochę w głowach przewraca :/


avatar
WormBoy

27.10.2008 20:25

0

Skoro już teraz kierowcy w szybszych samochodach mają problem aby wyprzedzić wolniejszych to na identycznych silniekach manewry wyprzedzania będą od wiekiego dzwonu. Rozumiem, że każdy chciałby się przekonać, który kierowca, a nie samochów jest najszybszy ale to utopia imho. Każdy jest ciekaw jak radziłby sobie sobie np. robert z hamem w takim samym bolidzie ale takie rzeczy tylko w erze... To będzie smierć tego sportu imo


avatar
pz0

27.10.2008 20:30

0

Toyota już zdementowała informację o odejściu z F1. Na ile prawdziwa jest informacja o Ferrari?


avatar
Supek

27.10.2008 20:34

0

F1 od początku było zmaganiami nie tylko kierowców ale i konstruktorów...głupotą tylko było zezwalanie na tworzenie temów i zezwalanie na zakup jednocześnie i nadwozi i silników od innych zespołów, bo to wypaczyło idee rywalizacji w sferze konstruktorów. Jeśli wejdzie standaryzacja jednostek napędowych będzie to śmierć F1 takiej jaką znamy...mogą to sobie wtedy nazwać GP1...bo fabryczne zespoły nie wydadzą pieniędzy na coś gdzie nie będą mogli rozwijać własnych technologii...ot cała filozofia...może piękna idea...ale niestety utopijna.


avatar
nowyziomal

27.10.2008 20:36

0

Formuła 1 mocno schodzi na psy. Ciągle tylko mieszają w przepisach a to takie a to srakie, urok tego sportu powoli zacznie zanikac i wyscigi F1 beda mogły sie nazywać F3, a ekologią to niech się zajmą w przypadku kilkuset milionów samochodów na świecie a nie 20 bolidami które jeżdzą co kilka tygodni. Moim zdaniem wszystkie zespoły powinny założyć własne stowarzyszenie i powołac sktukturę niezależną od FIA i zrobić własny biznes zostawiająć tych dwóch nadzianych szaleńców na pastwe losu. Bolid F1 powinien byc tak szybki i trudny w prowadzeniu żeby byle zółtodziób w pierwszym sezonie nie miał żadnych szans na zdobycie tytułu.


avatar
KateO254

27.10.2008 20:37

0

Ale przecież F1 to nie tylko wyścigi kierowców, to przecież głównie wyścig technologiczny. Kierowcy to ważny element wyścigu ale nie jedyny. Regulacje powinny służyć, ukierunkowywać rozwój a nie hamować go bo to niszczy ten sport. Takie jest moje zdanie.


avatar
go!!!

27.10.2008 20:40

0

Niedługo w pogoni za cięciem kosztów Bernie i Max zaproponują przejście na PlayStation...


avatar
Arek777

27.10.2008 20:45

0

F1 mi przynajmiej kojarzy sie z wysokim rozwojem technologicznym pojazdów. Wysokich osiągów i wg to przesadzaja z to ekologią Zgadzam sie w 100% z Nowyziomal co ma 20 bolidów do parunastu milionów samochodow ktore robią niezliczone kilometry dziennie. Za duzo mieszaja jak na jeden rok kers opony wyglod bolidów i co jeszcze moze jednakowe silniki fiata co?? Bez przesady toć jak juz mowiono wiele razy F1 jest zmaganiem kierowcow i konstruktorow


avatar
Avellana

27.10.2008 20:48

0

tymi swoimi głupimi pomysłami chcą zabić ducha sportowej rywalizacji, a to ich cięcie kosztów odbije im się czkawką jak Ferrari odejdzie, mniej kibiców=mniej sprzedanych biletów=mniejsza oglądalność.


avatar
darecky3

27.10.2008 20:51

0

pz0 z tego co wiem to Toyota dalej utrzymuje stanowisko odejscia z f1. Jesli FIA przeforsuje swoje postanowienia to toyota ustalony budzet na 2010 przenosi na LeMans i czesc. Ferrari raczej nie wycofa swoich deklaracji, postanowienia FIA calkowicie niszcza image firmy, ktora powstala przy pewnych zalozeniach a to jest glowne motto jej istnienia. Ci co sie ciesza, ze ferrari odejdzie, to oczywiscie chodzi tu o to ze...wlasnie wszyscy wiedza o co chodzi, hehe niby bedzie latwiej, hehehehehe no wtedy to juz naprawde gowniane mistrzostwo bedzie, no ale gdyby udalo sie pewnemu marzycielowi zasiasc za kierownica to na pewno cala polska by sie rozplakala jakby ferrari odchodzilo, ale teraz wielu sie cieszy (a przynajmniej ma nadzieje ze tak sie stanie) z przymruzeniem oka pozdro


avatar
Cypriano

27.10.2008 20:54

0

Nie zdziwie sie jak panowie z FIA w ramach cięcia kosztów zarządzą montowanie instalacji gazowych w końcu LPG jest tańsze.


avatar
pz0

27.10.2008 20:57

0

darecky3 - www.autosport. com/news/report.php/id/71780


avatar
pz0

27.10.2008 20:58

0

wywal oczywiście spacje


avatar
Francuz6

27.10.2008 21:00

0

Ja tez groze odejsciem!! jezeli zostanie wprowadzona standaryzacja silnikow oswiadczam przy was, moich swiadkach, ze nigdy wiecej nie obejrze wyscigu formuly 1!! a jezeli chodzi o ciecia to ja bym w stylu sredniowiecznym ucial Berniemu jezyk bo ostatnio to tylko pier**li glupoty


avatar
darecky3

27.10.2008 21:05

0

pz0 dzieki za newsa poczytam a jakze...


avatar
darecky3

27.10.2008 21:13

0

troche z innej beczki, mysle ze Bernie ma problemy z koncentracja, polecam mu linka na, dziala na 100% http: //members. home.nl/saen/Special/Zoeken.swf


avatar
niza

27.10.2008 21:15

0

paranoja, bo standaryzacji nie da się inaczej nazwać. W ten sposób zabijają ducha nowych rozwiązań technologicznych co jest podstawą F1 od początku jej istnienia! Popieram stanowisko SF i Toyoty i każdy zespół powinien tak postąpić, może wówczas te dwa stare dziadki opamiętają się


avatar
michalv8

27.10.2008 21:20

0

Zgadzam się z Ferrari! Do czego to ma dojść? Są inne serie wyścigowe w których są te same silniki i tam można zobaczyć taką rywalizacje. Ale F1 to najwyzsza seria i powinna być najszybsza i tylko najlepsi(równiez bolidy) powinni wygrywać! Już teraz Przecież Ferrari dostarcza silniki 2 zespołom, renault pożycza Redbullowi a Toyota Williamsowi.Rozumiem gorszą aerodynamike ale standadrowe silniki???


avatar
Hamilton_Mistrz

27.10.2008 21:24

0

jak to? scuderFIA chce odejść od FIA? no to skończyły się sukcesy i tytuły. Ale na pewno coś razem wymyślą. Jakaś nowa seria gdzie będzie startowac dwa bolidy spod znaku scuderFIA , zawsze któryś będzie na podium i tytuł mistrza świata i konstruktorów łatwiejszy do wytłumaczenia


avatar
walerus

27.10.2008 21:25

0

darecky3 - masz szczęście że się zamyśliłem..... ;-) (Pan w tle śpiewał M jak Mosley).....


avatar
pz0

27.10.2008 21:26

0

Przecież aerodynamika od przyszłego roku będzie niemal standardowa.


avatar
robertkubica2

27.10.2008 21:26

0

2008-10-27 20:36:52 nowyziomal - piękny passus o żółtodziobie. Żaden team nie odejdzie, postraszą dziadków, wynegocjują w miarę sensowne warunki działania w przyszłych sezonach i będzie ok


avatar
Corvin

27.10.2008 21:32

0

Umiejetnosci kierowcow z czolowki sa zblizone, wiec wsadzenie wszystkich do takich samych aut spowoduje, ze mniej bedzie walki, a wiecej kolizji. Nie wiem czy bedzie ciekawiej, ale na pewno wiecej przypadkowosci w wynikach wyscigow.


avatar
sivshy

27.10.2008 21:35

0

dokładnie, to tylko straszenie. FIA musi dostać pstryczka w nos aby się opamiętać, pisałem już o tym przy okazji wątku o Toyocie, która pierwsza wystosowała taloe oświadczenie , teraz kolej Ferrari. I myślę że to nie koniec, bo chyba niewielu teamom takie cięcie kosztów jest nie na rękę. Ani Hondzie, ani Mercedesowi, ani BMW nie opłaca się zostawać w F1 przy pełnej standardyzacji, wiec możemy się spodziewać podobnych deklaracji również od reszty teamów. Praktycznie mówiąc, standardyzacja opłaciłaby się jedynie Williamsowi i Force India, bo za tymi teamami nie stoją żadne koncerny. Jak wiadomo, nie ma F1 bez zespołów, które będą się w niej ścigać, więc może uda się zapobiec standardyzacji...


avatar
sivshy

27.10.2008 21:36

0

chodziło mi o to, że niewielu teamom jest to na rękę. Sorry za pomyłkę ;]


avatar
pz0

27.10.2008 21:38

0

darecky3 - dobrze że głośniki miałem przyciszone. Maxowi się nie spodoba, bo nie jest standardowe.


avatar
camorra

27.10.2008 21:49

0

F1 to nie sport dla najlepszych kierowcow swiata...to sport ,ktory pokazuje najlepszego konstruktora samochodow wyscigowych,w scuderii nie interesuje ich czy Alonso jest lepszy od Raikkonena.Ferrari ma byc na czele.Moim zdaniem powinni wprowadzic ograniczenie budzetow do 200mln,i dac wolna reke w konstrukcjiach ,jak bylo wczesniej


avatar
Maqs

27.10.2008 21:52

0

ja czekam tylko jak zrobia standardowych kierowcow - wystarczy sklonowac :P


avatar
niza

27.10.2008 22:03

0

Maqs a kogo byś proponował sklonować? :P


avatar
pz0

27.10.2008 22:08

0

niza - proponuję Ciebie sklonować. Dwadzieścia kobiet w dwudziestu bolidach. Byłoby efektownie.


avatar
iRomek

27.10.2008 23:14

0

i byłoby na co popatrzeć przed i po wyścigu :D pod warunkiem że byłyby ładne ;P


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu